Veelgestelde vragen


Algemeen

De reviews die op onze website worden weergegeven, worden verzameld via Feedback Company, een externe partij die gespecialiseerd is in het verzamelen van klantbeoordelingen.

Hoe kan ik er zeker van zijn dat de reviews authentiek zijn?

Wij streven ernaar om transparantie te bieden over onze reviewverzamelingspraktijken. Daarom hebben we op onze website een link geplaatst naar het reviewbeleid van Feedback Company, waarin hun werkwijze en richtlijnen worden uitgelegd. U kunt het reviewbeleid van Feedback Company bekijken via deze link: Feedbackcompany Reviewbeleid.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/waar-komen-de-reviews-op-deze-website-vandaan

Dat is zeker mogelijk. U kunt de wijnen die u als geschenk wilt geven, in uw wijnmandje plaatsen. In het overzicht van uw wijnmandje kiest u dan voor de optie ‘in luxe houten geschenkkist plaatsen’. Vervolgens kiest u het gewenste formaat kist. De geselecteerde wijnen worden dan in een mooie houten geschenkkist verzonden.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/ik-wil-graag-zelf-een-geschenk-samenstellen-is-dat-mogelijk

Het is mogelijk om een wijn aan te kopen die nog niet leverbaar is. Deze wijn bevindt zich dan nog op het Château en is nog niet aan ons uitgeleverd. U betaalt deze wijnen dan vooraf. Wanneer de wijn leverbaar is, ontvangt u bericht hierover en wordt er een leveringsafspraak met u gemaakt. Eenmaal per jaar ontvangt u van ons een overzicht van de wijnen die wij voor u gereserveerd hebben.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/ik-wil-graag-een-wijn-kopen-die-nog-niet-leverbaar-is-hoe-werkt-dat

"Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. 

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/voor-alle-artikelen-die-u-bij-ons-koopt-geldt-de-wettelijke-garantie.-wat-mag-u-verwachten

U kunt uw wijnen alvast bestellen en betalen via de website, dan dragen wij er zorg voor dat uw bestelling klaarstaat. Kiest u bij het plaatsen van uw bestelling dan voor de bezorgoptie ‘Ophalen bij De Bruijn’.

Ons adres is:
Bijleveldsingel 25
6521 AN Nijmegen

U kunt bij ons parkeren op de binnenplaats. Deze parkeerplaats is bereikbaar via de Prins Hendrikstraat. 

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/kan-ik-mijn-wijnen-ook-bij-de-bruijn-in-wijnen-afhalen

Het kan zijn dat wij bepaalde wijnen wel aan u kunnen leveren, terwijl deze niet op de website worden aangeboden. Neemt u hiervoor contact met ons op via info@debruijninwijnen.nl.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/ik-ben-op-zoek-naar-een-bepaalde-wijn-maar-kan-deze-niet-op-de-website-vinden.-is-het-toch-mogelijk-om-hier-aan-te-komen

Alle genoemde prijzen op deze website zijn inclusief btw.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/zijn-alle-prijzen-inclusief-btw

Hoelang u een fles wijn kunt bewaren is afhankelijk van de soort en kwaliteit van de wijn. Op onze website is per wijn een richtlijn aangegeven over het bewaarpotentieel van de betreffende wijn.

Daarnaast zijn de bewaarcondities van grote invloed op de ontwikkeling van de wijn. Wij adviseren u om uw wijnen droog en op een constante koele temperatuur, liggend te bewaren.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/hoelang-kan-ik-een-fles-wijn-bewaren

Voor de meeste wijnen die op onze website worden aangeboden, is geen minimale afname van toepassing. Deze wijnen kunt u per fles afnemen. Wijnen van de Bordeaux-primeuraanbieding gelden als uitzondering op deze regel. Deze wijnen worden enkel in besteleenheden van 3, 6 of 12 flessen aangeboden.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/hoeveel-flessen-moet-ik-minimaal-afnemen

Account

Natuurlijk, als u uw wachtwoord kwijt bent, kunt u altijd een nieuw wachtwoord aanvragen.  Ga daarvoor naar Wachtwoord resetten.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/account/ik-ben-mijn-wachtwoord-kwijt-kan-ik-een-nieuw-wachtwoord-opvragen

Voor het wijzigen van uw adres of andere gegevens logt u in op uw persoonlijke account.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/account/hoe-kan-ik-mijn-adres-gegevens-wijzigen

U kunt gemakkelijk een account aanmaken via de registratiepagina. Ook tijdens het plaatsen van een bestelling is het mogelijk om een account aan te maken.

Niet vergeten: voor het activeren van uw account wordt via e-mail een activatielink gestuurd. Houdt uw e-mail daarvoor in de gaten.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/account/hoe-maak-ik-een-account-aan

Heeft al eerder bij ons een account aangemaakt en besteld via onze oude website? Dan willen wij u vragen om opnieuw een account aan te maken. Uw account wordt dan gekoppeld zodat u binnenkort uw bestelhistorie in kunt zien. 

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/account/ik-heb-al-eerder-een-account-bij-jullie-aangemaakt-maar-kan-niet-inloggen.-hoe-kan-ik-weer-inloggen

Bestellen & betalen

Controleer eerst de status van uw bestelling in uw persoonlijke account. Is de huidige status van uw bestelling en levering 'Open', dan kunt u uw bestelling nog wijzigen. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via info@debruijnwijnkopers.nl.

Ga naar Mijn bestellingen voor de status van uw bestelling(en).

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bestellen-betalen/kan-ik-mijn-bestelling-wijzigen

Zodra de bestelling succesvol is afgerond, krijgt u binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Check ook even uw spambox, soms komt de bestelbevestiging daar binnen.

Mocht u nog steeds geen bevestigingsmail hebben ontvangen, log dan in op uw persoonlijke account en ga naar Mijn bestellingen en controleer de status van uw bestelling.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bestellen-betalen/waarom-heb-ik-nog-geen-bestelbevestiging-ontvangen

Zodra u inlogt op uw persoonlijke account, kunt u bij Mijn bestellingen zien wat de status van uw bestelling is. Hier kunt u ook bekijken wat u precies heeft besteld.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bestellen-betalen/hoe-weet-ik-wat-de-status-van-mijn-bestelling-is
  1. Leg de gewenste artikelen in het winkelmandje via de bestelknop.
  2. Klik op uw winkelmandje in de bovenste balk en klik op “Naar de kassa”.
  3. Log vervolgens in, of maak een account aan als u nog geen account heeft.
  4. Geef vervolgens aan of u de bestelling wilt laten bezorgen of komt ophalen, naar welk adres de bestelling moet worden verzonden en hoe u wenst te betalen.
  5. Kies de gewenste lever- of ophaaldatum
  6. Vergeet niet om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden
  7. Klik vervolgens op "Order verzenden" om te betalen en de bestelling af te ronden.
Zodra de bestelling succesvol is afgerond, krijgt u een bevestigingsmail en leveren wij de bestelling op de gewenste leverdatum af. Wanneer u gekozen heeft voor ophalen, ontvangt u een bevestiging wanneer u de bestelling kunt ophalen.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bestellen-betalen/hoe-plaats-ik-een-bestelling

U kunt uw bestelling betalen met iDEAL, creditcard (we accepteren Visa, Mastercard en American Express), Bancontact, KBC/CBC, Belfius, SOFORT en cadeaubonnen van De Bruijn.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bestellen-betalen/op-welke-manieren-kan-ik-betalen

Bezorgen & retourneren

Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de wijn(en) hebben ontvangen. Heeft u betaald met een cadeaubon of voucher? Dan ontvangt u een cadeaubon of voucher met gelijke waarde terug.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/wanneer-en-hoe-krijg-ik-mijn-geld-terug

In vrijwel alle gevallen bezorgt Transmission uw wijnen. Transmission is een belangrijke en betrouwbare partner voor distributievervoer in Europa. De ruime ervaring op vervoersgebied zorgt ervoor dat zij ons en u passend maatwerk kunnen bieden. U kunt er zeker van zijn dat uw zending met de juiste zorg behandeld wordt.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/door-wie-wordt-mijn-bestelling-geleverd

Wanneer wij uw bestelling op werkdagen voor 16.00 uur ontvangen, wordt deze binnen Nederland de volgende werkdag bij u geleverd. Ontvangt u uw bestelling liever op een andere dag, dan is dit uiteraard ook mogelijk. Bij het afronden van uw bestelling kunt u zelf uw gewenste leverdatum selecteren.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/wat-is-de-levertijd-van-mijn-bestelling
Klachtenprocedure

Bent u niet tevreden over onze service of producten? Wij komen graag samen met u tot een passende oplossing.

De Bruijn in Wijnen beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de De Bruijn in Wijnen.

Hoe dient u een klacht in?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via ons contactformulier. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
(
https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

De ingediende klacht wordt binnen een termijn van 14 dagen na schriftelijk ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door De Bruijn in Wijnen binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

De consument dient de De Bruijn in Wijnen in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen

Particulieren
Bestelt u voor 80,00 aan wijn en kunnen deze op één adres  binnen Nederland worden bezorgd.
Dan wordt u bestelling gratis aan huis bezorgd. Anders bedragen de bezorgkosten € 8,00

Horeca en bedrijven
Bij een minimale bestelling van € 150,- is de verzending gratis.

Retail
Bij een minimale bestelling van € 450,- is de verzending gratis.

Bezorgen in het buitenland
De kosten voor levering naar een buitenlands adres liggen hoger dan de kosten voor binnenlandse verzendingen. Voor bezorging binnen de Benelux en in Duitsland voert u bij het afronden van uw bestelling het verzendadres in. U ziet de bezorgkosten terug in uw besteloverzicht. Sommige artikelen zijn uitgesloten voor bezorging in het buitenland, deze producten herkent u aan de tekst "Niet voor export".


https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/wat-zijn-de-bezorgkosten

Wanneer u op het bezorgmoment niet thuis bent, zal de vervoerder een kaart bij u in brievenbus achterlaten. Met deze kaart kunt u zelf een nieuwe bezorgafspraak maken met de vervoerder. Als u na 5 werkdagen nog geen nieuwe afleverafspraak heeft gemaakt, dan zal de bestelling retour komen naar De Bruijn in Wijnen.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/wat-gebeurt-er-als-ik-niet-thuis-ben

Dat is mogelijk. Neemt u voor de mogelijkheden voor bezorging buiten de Benelux telefonisch of per e-mail contact met ons op. Voor bezorging binnen de Benelux en in Duitsland voert u bij het afronden van uw bestelling het verzendadres in. De kosten voor levering naar een buitenlands adres liggen hoger dan de kosten voor binnenlandse verzendingen. U ziet de bezorgkosten terug in uw besteloverzicht. Sommige artikelen zijn uitgesloten voor bezorging in het buitenland, deze producten herkent u aan de tekst "Niet voor export".

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/is-het-ook-mogelijk-om-de-wijnen-in-het-buitenland-te-laten-bezorgen

Wanneer uw e-mailadres bij ons bekend is, wordt u op de dag van levering per e-mail geïnformeerd over de verwachte levertijd van uw bestelling. Dit wordt aangegeven in een tijdsbestek van 2 uur.

Ik moet mijn bestelling voor een bepaalde tijd geleverd hebben, is dit mogelijk? Het is mogelijk om een zogenaamde plusdienst aan uw levering toe te voegen. Hierdoor kunt u er zeker van zijn dat uw bestelling voor een bepaalde tijd wordt geleverd. Aan deze plusdiensten zijn kosten verbonden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@debruijninwijnen.nl.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/hoe-laat-wordt-mijn-bestelling-geleverd

Het kan natuurlijk voorkomen dat de bestelde wijn of één van onze andere artikelen, om welke reden dan ook, niet voldoet aan de verwachtingen. In zo’n geval kunt u de artikelen binnen 14 dagen retourneren. 

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring, per e-mail, op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het formulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Maar ook het gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. 

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Uitgesloten van het herroepingsrecht is wijn waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Wijn is namelijk om redenen van gezondheidsbescherming niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.  ''U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.''

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. 

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. 

Mocht u de bestelling willen terugsturen, dan heeft het voor ons de voorkeur dat u ons een e-mail stuurt via info@debruijnwijnkopers.nl zodat wij hiervan op de hoogte zijn.

Retourneren kan vervolgens naar het volgende adres:
De Bruijn in Wijnen
Bijleveldsingel 25
6521 AN Nijmegen

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/hoe-kan-ik-mijn-bestelling-retourneren
Gooi de fles niet weg! We kunnen niets vervangen of crediteren als er geen product meer is. Bewaar de fles wijn en de kurk. We zullen de wijn retour nemen en beoordelen of de wijn inderdaad kurk bevat. Indien de wijn kurk heeft, sturen we u een nieuwe (dezelfde) wijn of u ontvangt uw geld retour. Twijfelt u of heeft u hier vragen over, neem dan gerust contact met ons op.
Let op: stukjes kurk in de wijn, door het openen van de wijnfles betekent niet dat de wijn kurk heeft. Hoe u herkent of een wijn kurk heeft leest u hier.
https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/ik-heb-een-kurkfles-wat-nu

Ja, dit is mogelijk. Om ervoor te zorgen dat uw bestelling op een ander adres wordt bezorgd, kiest u bij het afronden van uw bestelling voor de optie ‘Ik wil mijn bestelling op een ander adres laten afleveren’. Vervolgens kunt u het gewenste afleveradres invoeren. Uw bestelling kan niet geleverd worden aan een ontvanger die jonger is dan achttien jaar. Bij ontvangst dient de ontvanger zich hiertoe te legitimeren.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/is-het-mogelijk-om-mijn-bestelling-op-een-ander-adres-te-leveren

Ondanks de zorgvuldige werkwijze van onze vervoerder, kan het eens gebeuren dat de doos of de fles van uw wijn breuk raakt tijdens het transport. Wanneer dit gebeurt, sturen wij u direct vervangende flessen toe. In de meeste gevallen heeft u uw bestelling dan de eerstvolgende werkdag in huis.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/wat-als-er-tijdens-transport-een-fles-is-gebroken
  • Meer dan 1.000 wijnen
  • Elke wijn direct van de boer
  • Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis
  • Elke wijn per fles te bestellen
  • Gratis levering binnen NL vanaf € 80